Coś lekkiego Liebster Blog Award

Liebster Blog Award #5 i #6

8/17/2015Kultura Czytania

Wakacje niestety powoli zbliżają się ku końcowi. Zostały jeszcze tylko dwa tygodnie błogiego lenistwa, a później z powrotem powitamy się ze szkolnymi murami. Staram się jak najlepiej wykorzystywać wolny czas, dlatego ostatnimi czasy jest mnie tu raczej mało i wolę korzystać z pogody zamiast siedzieć przed komputerem. Ale koniec pisania o pogodzie i lenistwie. Dzisiaj zapraszam was na podwójną odsłonę Liebster Blog Award!
Pytania od Kornelii Więcek z slowniksztuki.blogspot.com

Czy jesteś podobny/ podobna do jakiejś postaci z książki?
Chyba z żadną postacią z książek się jakoś specjalnie nie utożsamiam.

Jak wyobrażasz sobie ekranizację swojej ulubionej książki?
Chyba mogę powiedzieć, że moja ulubiona książka już została zekranizowana i to całkiem nieźle. A przynajmniej takie jest moje zdanie. Mowa tutaj o „Opowieściach z Narnii”, książce, do której mam niesamowity sentyment, ze względu na to, że to od niej zaczęła się moja przygoda z czytaniem.

Czy masz bohatera/bohaterkę, którego/ którą jawnie nienawidzisz?
Chyba nie. A przynajmniej nie pamiętam, żebym jakiegoś bohatera nienawidziła. Jasne, są postaci, do których czuję niechęć, albo ich nie lubię, ale chyba nie mam takiej, której nie mogę znieść.

Co wolisz: zapach starych czy nowych książek?
Oba są niesamowite. Nowe książki pachną jeszcze drukarnią, świeżością, ale stare mają swój urok, mają duszę. I jeżeli chodzi o zapach pojedynczej książki, to wolę nowe egzemplarze, ale jeżeli jestem w pomieszczeniu, które jest całe zastawione książkami, to zdecydowanie wygrywają stare.

Która okładka, jest według ciebie atrakcyjniejsza: stonowana i minimalistyczna czy kolorowa i różnorodna?
Wszystko zależy od książki. Zazwyczaj dostojnej klasyce pasują bardziej stonowane kolory z jakąś ładną czcionką, czasami (tak jak tej z serii Angielski Ogród) z jakimś wyrazistym wzorem. Natomiast wydaje mi się, że książkom kierowanym np. do młodzieży bardziej pasują kolorowe i wesołe okładki, które przyciągają wzrok.

Czytasz w miejscach publicznych? Gdzie najchętniej?
Tak, czytam. I to bardzo dużo. W wakacje trochę mniej, bo jest ku temu mniejsza ilość okazji, ale w roku szkolnym zdarza mi się to nagminnie. W autobusie, na przystanku, idąc przed siebie, w szkole (jeśli można ją zaliczyć do miejsc publicznych), w poczekalni. Po prostu wszędzie gdzie się da, gdzie mam czas i ochotę.

Masz swoją ulubioną serię książek lub serial?
Jeżeli chodzi o książki to kiedyś uwielbiałam „Opowieści z Narnii”. Teraz też mam do nich ogromny sentyment. A poza tym, z serii spodobała mi się tez „LUX” i z początku „Zwiadowcy”, ale jak na razie żadnej z nich nie skończyłam czytać. A co do seriali, to nie oglądam ich zbyt dużo, ale myślę, że na razie wystarczy jedno słowo- SHERLOCK! Nie rozumiałam szału na ten serial, dopóki nie obejrzałam pierwszego odcinka. Teraz rozumiem już wszystkie zachwyty.

Zbierasz zakładki na książki?
Jeżeli zakładkami można nazwać ulotki, bilety autobusowe i inne świstki papieru, to tak- zbieram. Co prawda mam parę ładnych zakładek, ale zazwyczaj przypadkowe rzeczy zdają egzamin.

Wolisz grube czy cienkie książki?
To zależy. Są książki, które najchętniej o połowę bym skróciła. I w takich momentach zdecydowanie bardziej uwielbiam krótkie i treściwe utwory. Ale są również książki, które mogły by się nie kończyć. I wtedy jak grube by nie były, to je przeczytam.

Masz jakiś nawyk podczas czytania książek? (np. zaginanie rogów itd.)
Nie wiem czy można nazwać to nawykiem, ale bardzo uważam, żeby nie zaginać grzbietów książek. A o zaginaniu rogów już nie wspomnę. Oczywiście, czasami zdarzają mi się małe wypadki w stylu książki poplamionej kropką potrawy, która akurat była na talerzu, ale raczej jestem osobą, która dba o książki.

Ulubiony blog?
Jeżeli chodzi o tematykę książkową, to wizualnie niezmiernie podoba mi się Książka Uskrzydla prowadzona przez Natalię P. Oprócz designu Natalia dba także o wartość merytoryczną tekstów, które pisze i mimo że nie zawsze zgadzam się z jej opinią co do różnych książek, jej recenzje czyta się z zapartym tchem. Z równą przyjemnością czytam teksty Ellie Moore z bloga thievingbooks.blogspot.com.


Pytania od White Back Books z whiteblackbooks.blogspot.com

Jaka jest według ciebie najlepsza książka na wakacje?
Najlepsza książka na wakacje to jak dla mnie klimatyczna opowieść z nutką szaleństwa i dobrej zabawy. Lekka, ale jednocześnie niosąca za sobą jakieś przesłanie. Nie podam tutaj jednego konkretnego tytułu, ale na początku lipca publikowałam post z propozycjami ośmiu książek na wakacje. Jeżeli ktoś byłby zainteresowany, to zapraszam. KLIK

Dlaczego lubisz czytać?
Bo przy książce mogę się oderwać od codziennych spraw, odstresować się i dobrze bawić. A poza tym czytanie pobudza wyobraźnię.

Pogoda, która sprawia że masz ochotę czytać, to...
Chyba łatwiej byłoby mi odpowiedzieć na pytanie, jaka pogoda zniechęca mnie do czytania. I jest to słońce, lekki wiaterek i bezchmurne niebo. Wtedy, o ile mam jakieś towarzystwo, ochota na czytanie przechodzi mi kompletnie i wolę spędzać czas aktywnie.

Najlepsza książka na podróż to...
Lekka książka. I możecie się ze mną nie zgodzić, ale jak w podróży czytam coś, co wymaga ode mnie myślenia, to mnie to usypia. A dla osób, które muszą prowadzić samochód najlepszą propozycją będzie audiobook. Ale również taki, od którego nie powiewa nudą!

Pochwal się swoimi książkowymi zdobyczami. Jaka jest najtańsza i najdroższa książka jaką kupiłeś/aś?
Najtańszą książką na mojej półce jest chyba „Zemsta” Aleksandra Fredro, która kupiłam za jakieś pięć złotych w Biedronce, a najdroższą pewnie jakiś album albo atlas.

Jaką książkową supermoc chciałbyś mieć? (szybkie przewracanie stron, szybkie czytanie, umiejętne pisanie, robienie pięknych zakładek itd.)
Myślę, że umiejętne pisanie. Posiadanie swojego, niepowtarzalnego stylu, który sprawiłby, że wydałabym wspaniałą książkę. Ale jak na razie to tylko marzenia. A żeby je spełnić muszę pisać, pisać i jeszcze raz pisać. Miejmy nadzieję, że marzenia się spełniają. ;)

Czy kiedykolwiek żałowałeś, że przeczytałeś jakąś książkę? Jaką?
Pewnie kiedyś przeczytałam taką książkę, ale teraz nie potrafie sobie przypomnieć nic z tytułu.
Lektura szkolna, która w 100% zasługuje na to, żeby nią być.
Może i jestem monotematyczna, ale powiem, że „Mały Książę”

W jaki sposób zazwyczaj zaznaczasz fajne momenty, inspirujące cytaty w książkach?
Kiedyś nie zaznaczałam ich w ogóle. Ale jak już zaczęłam to robić, to na początku zaznaczałam je samoprzylepnymi karteczkami, albo przypadkowymi kawałkami papieru wydartego z zeszytu. Teraz, jeżeli książka jest z biblioteki to zostaję przy starej metodzie, a jeżeli jest moja, to wkładam z tyłu osobną kartkę i zapisuję na niej początek cytatu i stronę na której się on znajduje.

Jaka jest twoja superksiążka/książka życia?
Chyba jeszcze takiej nie mam. Jest jeszcze tyle lektur, które na mnie czekają, że mówienie teraz, co jest książką mojego życia byłoby dziwne. W końcu za tydzień mój wybór mógłby się zmienić. Ale jak na razie jedna z moich ulubionych książek jest „Wielki Gatsby”.

Jak myślisz, co sprawiło że odpowiadasz na te pytania?
Myślę, że sprawiła to nominacja, którą dostałam. Gdybym jej nie dostała, to pewnie bym na nie nie odpowiadała. :) A poza tym wszelkiego rodzaju tagi, to dobra okazja na to, aby dać się poznać czytelnikom i przy okazji trochę wypromować bloga.

Nominuję:
  1. Mirya 91 z magiel-kulturalny.blogspot.com
  2. Oliwia P. z zaczytanablondynka.blogspot.com
  3. Tirindeth z tirindeth.blogspot.com
  4. Matylda z leonzabookowiec.blogspot.com
  5. Diana Górska z po-uszy-w-ksiazkach.blogspot.com
  6. Cynka z papierowe-strony.blogspot.com
Biorąc pod uwagę, że szkoła zbliża się wielkimi krokami, postanowiłam zadać pytania związane stricte ze szkołą. I chociaż wszyscy pewnie wolelibyśmy mieć dłuższe wakacje, nie unikniemy nieuniknionego. 
  1. Jaki jest/ był twój ulubiony przedmiot w szkole?
  2. Jesteś osobą zorganizowaną, czy raczej robienie planów się u ciebie nie sprawdza?
  3. Jaka książka/i powinny być według ciebie dodane do kanonu lektur obowiązkowych?
  4. Gdybyś był/a dyrektorem szkoły jakie koła zainteresowań byś utworzył/a?
  5. Czy twoje zeszyty/notatki są/były uporządkowane, czy panuje/panował w nich nieład?
  6. Wolisz jeżeli nauczyciel dyktuje/dyktował notatki, czy jeżeli kazał je robić samemu?
  7. Czy w twojej szkole są jakieś artystyczne koła zainteresowań (np. teatralne, orkiestra, fotografia itp.)?
  8. Lubisz chodzić do teatru?
  9. Jaka jest twoja ulubiona piosenka na zmotywowanie się?
  10. Czy podczas nauki/ pisania musisz mieć ciszę czy czegoś słuchasz? Jeśli tak, czego?
  11. Stwórz fikcyjną klasę, do której uczęszczaliby bohaterowie różnych książek! 
A wy jak odpowiedzielibyście na pytania, na które odpowiadałam? A jak na te, które zadałam? Piszcie w komentarzach. 

You Might Also Like

12 komentarze

  1. O tak ! ,,Mały książę" to niesamowita lektura!

    OdpowiedzUsuń
  2. "Mały Książę" rzeczywiście jest jedną z niewielu lektur, które zasługują na ich miano. Też uwielbiam czytać dosłownie wszędzie :) w szkole na lekcji, gdy wszyscy coś przepisują, a ja już skończyłam, w autobusie, w poczekalni... Wszędzie! :)

    Zapraszam, nowa recenzja ;)
    www.przerwa-na-ksiazke.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za tak kreatywne odpowiedzi:) I... chyba właśnie odkryłam nowy sposób na zaznaczanie cytatów w książkach!

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny sposób na zaznaczanie tych cytatów :) mogę podkraść? : )

    OdpowiedzUsuń
  5. Dużo ciekawego się o Tobie dowiedziałam. Ja też lubię zapach zarówno starych jak i nowych książek.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja również bardzo dbam o to, żeby nie zaginać grzbietów książek. Czasami chyba aż za bardzo, ale co poradzić, tak już mam :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam tak samo jak Ty, często gęsto moimi zakładkami są świstki, paragony, czy nawet chusteczki(oczywiście te nie użyte;))

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie też wiele odpowiedzi to "zależy". :) Ja nie czytuję raczej w miejscach publicznych, bo bardzo ciężko mi się skupić. Dziękuję za nominację!

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie podsunęłaś mi dobry sposób na kolekcjonowanie cytatów, dziękuję bardzo :)

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny sposób na zaznaczanie cytatów!
    Również czytam w miejscach publicznych :D Kilka razy o mało się nie zagapiłam i prawie nie wysiadłam na moim przystanku!

    Dość długo nie było mnie w książkowej blogosferze, ale jestem i życzę wesołych świąt! Zapraszam też na mojego bloga i nową recenzję :)
    www.przerwa-na-ksiazke.blogspot.com

    Buziaki,
    Zuzia

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawe pytania i bardzo fajne odpowiedzi. Jesteś bardzo interesującą osobą :) Uwielbiam "Małego Księcia", a za zakładkę też służy mi to, co znajdę pod ręką, bilety, rozkłady jazdy, chusteczka higieniczna :P

    OdpowiedzUsuń

Witaj! Jeżeli już tutaj trafiłeś i coś co naskrobałam przypadło ci do gustu, zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. :)
Wasza aktywność motywuje mnie do dalszej pracy. ;)

Popular Posts

Flickr Images

Formularz kontaktowy