Coś lekkiego Liebster Blog Award

Liebster Blog Award #4

7/19/2015Kultura Czytania

Czas leci w takim tempie, że nie jestem w stanie stwierdzić jak to się dzieje, że już prawie trzy tygodnie wakacje za nami. Ostatnio kompletnie brakuje mi czasu, bo co chwilę coś się dzieje. To dlatego ostatni post na blogu pojawił się 10 dni temu. Staram się jakoś nad tym panować, ale niestety doba jak na razie jest dla mnie za krótka. Dlatego przepraszam was za takie przerwy. Ale koniec z tym przydługawym wstępem. Dzisiaj zapraszam was na Liebster Blog Award, do którego zostałam nominowana przez PannęKac.

Jaka jest najpiękniejsza książka, jaką posiadasz?
Jeżeli jest to pytanie o wygląd, to wydaje mi się, że pięknie wydana „Księga wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa” albo ostatnio zamówiona „Busem przez świat. Ameryka za 8 dolarów”.

Jaką piosenkę lub melodię ostatnio nuciłeś?
Elena feat. Glance- Mamma Mia (He's Italiano)

W jakim wieku nauczyłeś się czytać?
Nie pamiętam dokładnie w jakim wieku, ale wydaje mi się, że było to mniej więcej w czasach kiedy zaczynałam szkołę. Może nawet trochę wcześniej.

Jaki jest najgłupszy film, który obejrzałeś i uwielbiasz?
Wszystkie głupie filmy jakie w tej chwili przychodzą do głowy należą raczej do tych, za którymi nie przepadam. Ale jakbym się tak dobrze zastanowiła, to może „Kevin sam w domu” zaliczałby się do tej kategorii.

Czy posiadasz jakieś niespełnione, nierealne marzenie z dzieciństwa? Jakie?
Niespełnione może i tak, ale czy nierealne? Chyba jednak nie.

Którego autora książek nigdy nie czytałeś, ale udajesz, że jest inaczej?
Staram się raczej nie udawać, że nie czytałam coś czego nie czytałam, bo z reguły raczej szybko wychodzi to na jaw. Szczególnie jeżeli trafimy na osobę, która jest fanem jakiejś książki lub serii i zacznie nas pytać o historię lub bohaterów. Raczej ciężko jest później wybrnąć z takiej sytuacji.

Która lektura szkolna najbardziej Cię zaskoczyła? Dlaczego?
Pewnie was to zdziwi, ale „Mały Książę” i Krzyżacy. Na początku myślałam, że te książki kompletnie mi się nie spodobają, jednak po ich przeczytaniu byłam mile zaskoczona. Teraz są to chyba jedne z najmilej wspominanych przeze mnie lektur szkolnych.

Jaką radę dałbyś przyszłemu nauczycielowi języka polskiego?
Żeby prowadził lekcje ciekawie, starał się być charyzmatyczny i przyciągać do siebie uczniów. Do tego powinien być na tyle wymagający, żeby dobrze przygotować uczniów do egzaminów, ale przy okazji pokazać im jak bawić się językiem.
Czego najbardziej brakuje Ci na polskich blogach książkowych?
Często brakuje kontaktu na linii piszący-czytelnicy. Sytuacja wygląda tak, że czytelnicy zostawiają komentarze, na które nie dostają odpowiedzi. Sama nie odpowiadam na wszystkie, ale w miarę możliwości i jeżeli mam się do czego odnieść, to staram się odpisać. Poza tym wydaje mi się, że na polskich blogach książkowych niczego nie brakuje.

Czy masz jakieś czytelnicze plany na wakacje? Jakie?
Tak, ale nie są one jakieś imponujące, ponieważ mam zamiar wykorzystać ten czas nie tylko na czytanie. Jeżeli miałabym skonkretyzować, to chciałabym czytać tak mniej więcej dwie książki na tydzień i mam parę tytułów, które chciałabym mieć po wakacjach odhaczone.

Kiedy najlepiej Ci się czyta? Rano? Wieczorem? W nocy?
Wtedy, kiedy mam na to czas i ochotę. :) I właściwie nie jest to zależne od pory dnia. Jedynie nie lubię czytać w nocy, bo najzwyczajniej w świecie zasypiam. No, chyba że książka jest naprawdę bardzo ciekawa i mnie wciągnie. Wtedy nie ma żadnych ograniczeń. Ale teraz, z racji tego, że są wakacje najwięcej czytam w podróży i wieczorami, albo zaraz po przebudzeniu. ;) 

Teraz przyszła kolej na nominacje:
  1. Minni z be-here-now-and-forever.blogspot.com
  2. brokenhalo z of-books-and-coffee.blogspot.com  
  3. Natalia Łucja z withcoffeeandbooks.blogspot.com
  4. Galeria Książek z galeriaksiazek.blogspot.com
  5. Aleja Czytelnika z alejaczytelnika.blogspot.com
A oto moje pytania!
  1. Lubisz podróżować? Jeśli tak to jaki środek transportu wybierasz najczęściej na krótkie i na długie podróże?
  2. W kilku zdaniach opisz swoje wymarzone wakacje/urlop.
  3. Czy przed wyjazdem czytasz wszystko dokładnie i organizujesz, czy wolisz "spontan"?
  4. Jutro wyjeżdżasz na wakacje i okazuje się, że możesz wziąć ze sobą tylko bagaż podręczny. Co pakujesz?
  5. Jaki film mogłabyś polecić na wakacje absolutnie każdemu?
  6. Czy masz wakacje, które szczególnie wspominasz?
  7. Jakbyś się czuła cofając się w czasie do swojej ukochanej epoki?
  8. Wolałabyś przenieść się w przeszłość na kilka godzin, ale móc wrócić, czy w przyszłość na zawsze?
  9. Czy istnieje rzecz, która innym zupełnie nie przeszkadza, ale ciebie bardzo denerwuje?
  10. Uczysz się jakichś języków? Jeśli tak, jakich?
  11. Jak najchętniej spędzasz czas w wakacje?
Na dzisiaj to już wszystko. Jeżeli jeszcze ktoś chciałby odpowiedzieć na te pytania czujcie się zaproszeni. W komentarzach piszcie, czy podobnie odpowiedzielibyście na pytania, które zadała mi PannaKac.

You Might Also Like

18 komentarze

  1. Gratuluję nominacji! Ja też miło się zaskoczyłam ,,Krzyżakami" - bardzo mi się ta książka podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj tak "Księga wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa" jest przepięknie wydana. Gdyby nie to, że posiadam kilka osobnych książek z opowiadaniami o słynnym detektywie to skusiłabym się na to obszerne tomisko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepięknie wydana, ale niestety nieporęczna. Dlatego czytać o Sherlocku mogę tylko w domu. Albo jak wypożyczę osobny mniejszy egzemplarz z biblioteki. :)

      Usuń
  3. Zadałaś świetne pytania, więc już szykuję odpowiedzi :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękuję za nominację! Postaram się odpowiedzieć na pytania jak najszybciej ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluje nominacji i ciekawe udzieliłaś odpowiedzi.
    Mogę się zgodzić, co do odpowiadania czytelnikom - sama odpowiadam, gdy zadają mi pytanie. Oraz z radą dla przyszłego nauczyciela, rzeczywiście to, co wspomniałaś jest naprawdę ważne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie najlepiej czyta się wieczorami i nocą. Dużo ciekawego się o Tobie dowiedziałam.

    OdpowiedzUsuń
  7. O, mi znowu podobał się "Potop" i byłam chyba jedyną osobą w klasie, która cały przeczytała.
    Ja też czytam kiedy przyjdzie ochota, ale najbardziej lubię przed pójściem spać i po przebudzeniu ;)

    Pozdrawiam,
    http://magiel-kulturalny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie jestem na etapie czytania "Potopu" i mam nadzieję, że przed końcem wakacji mi się uda. :)

      Usuń
  8. "Księga wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa" to cudowne wydanie! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajne dostałaś pytania ;) Mnie najbardziej zaskoczyła lektura pt. Zemsta ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Również nie lubię czytać w nocy. Od razu zasypiam :D.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo dobrze napisałaś co do nauczycieli piskiego i jestem niezmiernie szczęśliwa, że miałam przyjemność takiego mieć w gimnazjum. Serdecznie pozdrawiam moją nauczycielkę z tamtego okresu, bo nikt nie miał takiej pasji i sposobu na nas połączanego z ostrym charakterem i dużymi wymaganiami. Wszyscy jej nienawidzili, a potem dziękowali, że stawiała im codziennie jedynkę za nie przeczytanie lektury i straszyła "szmatami na koniec" za nieznajomość definicji pieśni. Tęsknię.

    melomol.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ogólnie mam raczej dobre wspomnienia jeżeli chodzi o polonistów. :)

      Usuń
  12. "Krzyżacy"? Akurat przez tę lekturę nie potrafiłam przebrnąć.. Może dlatego, że na półce czekał kolejny tom "Pretty Little Liars"? Sophie di Angelo poleciła "Władczynię rzek", która ma przekonać do powieści historycznych... Zobaczymy!'


    www.przerwa-na-ksiazke.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też widziałam, że ją polecała i tak jak mówisz, zobaczymy! :)

      Usuń
    2. Dodaję Twój blog do ulubionych ;)

      Usuń
  13. Nominowałam cię do LBA, mam nadzieję, że odpowiesz na pytania:)
    whiteblackbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Witaj! Jeżeli już tutaj trafiłeś i coś co naskrobałam przypadło ci do gustu, zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. :)
Wasza aktywność motywuje mnie do dalszej pracy. ;)

Popular Posts

Flickr Images

Formularz kontaktowy