Coś lekkiego TAG

Disney Book TAG

6/16/2015Kultura Czytania


Ostatnio zostałam nominowana przez Słodką Karolinę do wykonania Disney Book TAGu i dzisiaj zamierzam do wykonać. Miałam w planach opublikować go wcześniej, ale nie mogłam znaleźć odpowiedzi na niektóre pytania, dlatego dodaję go dopiero teraz. Nie przedłużając, zaczynajmy!

Mała Syrenka - bohater, który jest wyobcowany lub czuje się nieswojo w sytuacji, w której się znalazł.
Myślę, że idealnym przykładem bohatera, który nie może się odnaleźć jest Julia z trylogii „Dotyk Julii”. Na początku jest zagubiona, załamana i nie ma pojęcia co ze sobą zrobić. Dopiero później dochodzi do wniosku, że jednak chce walczyć.

Kopciuszek - bohater, który przechodzi ogromną metamorfozę.
Nie wiem czy chodziło tutaj o metamorfozę pozytywną czy negatywną, bo z tego co widziałam większość osób stara się jednak znaleźć odpowiednik bohatera, który zmienił się bardziej na plus, ale ja jakoś nie mam pomysłu. Właśnie dlatego wybiorę bohatera, którego przemiana jest zdecydowanie negatywna- Makbeta.

Królewna Śnieżka - książka, której bohaterowie diametralnie różnią się od siebie.
Love, Rosie” Cecilii Ahern. Nie wiem czy to w jaki sposób główni bohaterowie mijają się na przestrzeni lat jest uwarunkowane tym, że tak się od siebie różnią, czy tym, że ten kontrast jest jedynie pozorny, a oni w rzeczywistości są do siebie po prostu tak podobni, ale wiem na pewno, że na początku książki ich charaktery były kompletnie różne i właśnie dlatego umieszczam ich w tej kategorii.

Śpiąca Królewna - książka, podczas czytania której zasnąłeś.
Potop”. Po prostu położyłam się po południu z zamiarem poczytania sobie, po czym... tak, zgadliście, zasnęłam. Jak na razie nie mogę się w tą książkę wciągnąć. Jeżeli chodzi o fabułę, to jest ona całkiem całkiem, ale to co męczy mnie w tej książce to język, którym jest napisana. Ale obiecałam sobie, że przeczytam. Mam całe wakacje żeby to zrobić i mam nadzieję, że mi się to uda. Trzymajcie kciuki!

Król Lew - bohater, który w dzieciństwie musiał zmierzyć się z traumatycznym przeżyciem.
Dobrym przykładem będzie Katniss. W dzieciństwie musiała ona zdobywać pożywienie dla swojej rodziny, ponieważ jej ojciec zginął, a później aby chronić swoją siostrę zgłosiła się za nią do Igrzysk. Chyba nie znajdę mocniejszych argumentów.

Piękna i bestia - książka, której się obawiałeś, a okazało się, że jest wspaniała.
Z takich najświeższych to Życie zaczyna się we Włoszech autorstwa Julii Blackburn. Jest to książka, w której zostały spisane historie z życia autorki i mieszkańców pewnego włoskiego miasteczka. Bardzo długo nie mogłam się przełamać, żeby zacząć ją czytać, ale okazała się bardzo przyjemną lekturą.

Alladyn - bohater, którego życzenie się spełniło.
Hazel, Hazel, Hazel. Nie wiem, czy spotkanie tego pisarza było zobrazowaniem jej marzeń, ale jednak się z nim spotkała, więc myślę, że się liczy. No i do tego wycieczka do Amsterdamu... Tak, Hazel zdecydowanie spełniła swoje marzenie.

Mulan - bohater, który udaje kogoś, kim nie jest.
Taką postacią jest Katarzyna Medycejska, która jest jedną z bohaterek „Królowej Margot” (i przy okazji jest również posdtacią historyczną). W książce Dumasa zostaje przedstawiona jako osoba, która wiecznie robi dobrą minę do złej gry. Uśmiecha się, za plecami knując i planując intrygi.

Toy Story - książka, której bohaterów chciałbyś ożywić.
Wydaje mi się, że nie powinno się podchodzić do książek w ten sposób. To co jest fikcją literacką niech nią pozostanie. W końcu gdyby ożywić bohatera nie wiadomo jaki by się stał. My możemy tylko pomarzyć, że w prawdziwym życiu spotkamy kogoś podobnego, do naszych ulubionych książkowych bohaterów.

Disney Descendants - ulubiony czarny charakter.
Nie wiem. Nie mam pojęcia. Chciałabym coś wymyślić żeby się nie powtarzać, ale się tak nie da. Z reguły, skoro czarny charakter jest czarnym charakterem, to jest nim nie bez powodu i nie przepadam za nim. Pewnie zdarzył się kiedyś jakiś wyjątek, ale ja nie jestem go sobie teraz w stanie przypomnieć.

Do wykonania tego tagu nominuję każdego, kto jeszcze nie odpowiadał na pytania, a ma ochotę to zrobić. W komentarzach podawajcie linki do waszych odpowiedzi lub po prostu piszcie je bezpośrednio. :)

*zdjęcie zamieszczone na początku posta jest udostępnione na licencji CC, pochodzi z tej strony i zostało ono przerobione

You Might Also Like

13 komentarze

  1. Dzięki Tobie, przypomniało mi się, że sama mam do wykonania ten Tag, muszę go niedługo zrobić ;) Ja prawie zasnęłam podczas czytania "Krzyżaków" - oczy po prostu same mi się zamykały ;)

    KsiążkowyŚwiat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na niego odpowiesz to chętnie poczytam. :)

      Usuń
  2. Świetny tag :) Ja zasypiam podczas czytania prawie każdej lektury szkolnej :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny tagi i ciekawe odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. :) Może ty też go u siebie zrobisz?

      Usuń
  4. Bardzo się cieszę że odpowiedziałaś na ten tag ;) Bardzo mi się podobaja twoje odpowiedzi są takie przemyślane ;) Trzymam kciuki za ten Potop :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy. :) I dziękuję, mam nadzieję, że się uda.

      Usuń
  5. Bardzo ciekawy tag i fajne odpowiedzi. Sporo książek, które wymieniłaś, czytałam i również umieściłabym je w tych kategoriach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj ja z Potopem miałam podobnie, uznałam że obejrzę film, jeżeli dobrze pamiętam trwał cztery godziny jak nie więcej, ale jest tak super odwzorowany, że mogłam tę nudną lekturę sobie podarować ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z "Love Rosie" trafiłaś idealnie ;) Przy "Potopie" sama spałam i to jak nigdy! Myślę, że w życiu tak dobrze nie spałam jak w czasie czytania tej książki ;)
    Thievingbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj, teraz tyle tych TAGów :D a ja zawsze podziwiam pomysłowość ich twórców ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam tagi, a ten jest naprawdę świetny .
    Tak nie ma to jak ,,Potop" na bezsenne noce :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj! Jeżeli już tutaj trafiłeś i coś co naskrobałam przypadło ci do gustu, zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. :)
Wasza aktywność motywuje mnie do dalszej pracy. ;)

Popular Posts

Flickr Images

Formularz kontaktowy