Coś lekkiego featured

8 książek na wakacje

6/27/2015Kultura Czytania

W związku z faktem, że wakacje oficjalnie się zaczęły postanowiłam przygotować dla was post z książkami, które uważam za całkiem dobrą propozycję właśnie na ten czas. W swoim zestawieniu umieszczę osiem lektur, po jednej na każdy tydzień naszego słodkiego lenistwa. Zapewne niektórym z was przeczytanie ich zajęłoby dużo mniej czasu, ale mimo to mam nadzieję, że chociaż w jakiejś części to co naskrobałam będzie dla was pomocne.

PAPIEROWE MIASTA
„Pójdziesz do papierowych miast i nigdy już nie powrócisz”- to zdanie związane z Margo, ale całkiem nieźle odwołuje się też do całej książki. Bo „Papierowe miasta” zaczyna się czytać i wręcz nie można się oderwać. Żyjący w cieniu chłopak i popularna dziewczyna. Z początku wydaje się to być banalna historia, ale późniejsze wydarzenia z pewnością nie uchodzą już za normalne. Nocna wycieczka krajoznawcza i poszukiwanie Margo z pewnością idealnie umili wam czas podczas podróży. Do tego w tym roku do kin wchodzi film. Już nie mogę się doczekać!

KRÓLOWA MARGOT
Której recenzję znajdziecie w poprzednim poście. Tak jak tam wspominałam, każdy w tej książce znajdzie coś dla siebie. Jest ona idealna, kiedy chcemy nieco przenieść się w czasie, odbyć podróż do szesnastowiecznej Francji i poznać pewne sekrety i sekreciki dam i panów francuskiego dworu. Czyta się ją trochę dłużej, ale mimo to jest przyjemną lekturą.

NIEZGODNA
Jest to książka pod wieloma względami podobna do „Igrzysk Śmierci”, ale trochę „lżejsza”. Tutaj również mamy świat w przyszłości, podzielony według jakichś kryteriów i główną bohaterkę jako narratorkę. Do tego przywódczynię, która chce zniszczyć naszych głównych bohaterów i misję, której cel jeszcze nie jest znany. Za jakiś czas powinien się pojawić post na temat książki. RECENZJA

BUSEM PRZEZ ŚWIAT. WYPRAWA PIERWSZA
Niski budżet, marzenia i piątka facetów chcących je spełnić. Czy trzeba czegoś więcej? Książka jest idealna dla oderwania się od rzeczywistości w słoneczne wakacyjne popołudnie, czy to na tarasie we własnym domu, czy to w podróży. Razem z chłopakami przejedziemy między innymi przez Austrię, Włochy i Hiszpanię, będziemy przeżywać chwile radości i zwątpienia, ale przede wszystkim dobrze się bawić. Dodatkowym plusem tej książki jest lekki, łatwy i przyjemny (bo niezbyt wyszukany) język, dzięki któremu czyta się ją błyskawicznie. RECENZJA

WIELKI GATSBY
Historia Gatsby'ego rozgrywa się w latach 20-tych XX w. w Nowym Jorku. Już samo to powinno brzmieć zachęcająco. Czytając tę książkę czujemy klimat tamtych czasów, przenosimy się tam, razem z bohaterami przezywamy wydarzenia. Z Nickiem staramy się zgłębić tajemnicę Getsby'ego i zrozumieć go. Książka wciąga nas w wypadki sprzed prawie stu lat opowiadając historię, którą nie tak łatwo zapomnieć. Recenzja tutaj.

WIR PACYFIKU
Książka z jednym z moich ulubionych bohaterów męskich. Dirk musi rozwiązać pewną zagadkę, ale nie spodziewa się, że chyba po raz pierwszy w życiu naprawdę się zakocha. Nie martwcie się jednak, to nie miłość, a szybka akcja, poszukiwania i pościgi są tutaj tematem przewodnim. Myślę, że każdy, kto uwielbia Jamesa Bonda, pokocha również Dirka. Recenzja.

SHERLOCK LUPIN&JA
Co powiedzielibyście gdyby nagle Sherlock odmłodniał i z powrotem stał się piętnastolatkiem? Nie możecie sobie tego wyobrazić? Nie musicie! Oto sławna Irene Adler we własnej osobie opowie wam jak spotkała Sherlocka i Lupina i jakie przeżyli razem historie. W tych książkach przekonujemy się, że Sherlock chyba urodził się ze swoimi zdolnościami. W Polsce wyszły jak na razie trzy części tej serii.

VANGO UCIEKAJ ALBO GIŃ
Razem z Vango zwiedzimy Sycylię, odbędziemy niekonwencjonalną podróż Zeppelinem, obejrzymy plac przy katedrze Notre Dame i wiele wiele innych. Z głównym bohaterem na pewno nie będziecie się nudzić!

To już wszystko na dziś. Mam nadzieję, że post chociaż trochę był wam pomocny. W komentarzach piszcie, czy chcielibyście przeczytać podobny z propozycjami filmów do obejrzenia. :) 

You Might Also Like

26 komentarze

  1. Jedynie ,,Wielkiego Gatsby'ego" czytałam :) Jasne, czekam na post z filmami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem za filmami chociaż moja lista jest długa ale może coś ciekawego pokażesz to tez obejrzę ;) Ja juz zaplanowałam książki które chce przeczytać i jest ich 12 po za tym chciałabym jeszcze odświeżyć sobie całego Harrego wiec trzymaj kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie trzymam kciuki! :) A co do filmów to post powinien pojawić się już niedługo. :)

      Usuń
  3. Czytałam tylko Papierowe Miasta i mówiąc szczerze nie za bardzo mi się spodobały. Mam nadzieję, że dla Ciebie będzie to przyjemna lektura. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też je czytałam i mnie się nawet podobały, ale gusta są różne. :)

      Usuń
  4. Papierowe miasta mam zamiar przeczytać w te wakacje, zobaczymy jak mi się uda ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Papierowe miasta" rzeczywiście świetne na wakacje :) Ja na pewno we wakacje przeczytam dwie pozostałe części "Niezgodnej", oby mi się spodobały ;)

    KsiążkowyŚwiat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie czytam trzecią i całkiem fajnie się czyta. Są minusy, ale nie przeważają. :)

      Usuń
  6. "Papierowe miasta" są idealne na wakacje. Zresztą, każda książka Greena :)

    Pozdrawiam, Insane z przy-goracej-herbacie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. "Wielkiego Gatsby" to książka, którą od dawna mam w planach. Może właśnie w wakacje ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Naprawdę warto. :) Na początku nie mogłam się przekonać, ale ostatecznie jest to jedna z moich ulubionych książek.

      Usuń
  8. "Wielki Gatsby" to świetna lektura na każdą porę roku :D A co do reszty to może skuszę się na tą "Niezgodną" ...

    Pozdrawiam,
    http://magiel-kulturalny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czytałam go w grudniu, ale wydaje mi się, że klimatem bardziej pasują do lata. :) Ale fakt, czytać można zawsze. :D

      Usuń
  9. Papierowe miasta to zdecydowanie dobra książka na wakacje, przeczytałam ją jakiś czas temu i bardzo mi się spodobała :)
    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam żadnej z tych książek, ale ta seria o Sherlocku brzmi kusząco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja odkryłam ją rok temu na wakacjach i się zakochałam. Co prawda są to książki bardziej dla dzieci, ale ja i tak świetnie się przy nich bawiłam. ;)

      Usuń
  11. Wielki Gatsby to mój plan :)

    OdpowiedzUsuń
  12. "Busem" czytałam - faktycznie, idealna na wakacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na te wakacje mam w planach "Busem przez świat. Ameryka z 8 dolarów". :)

      Usuń
  13. W wakacje mam zamiar przeczytać "Papierowe miasta" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że się spodobają. ;)

      Usuń
  14. Czytałam Niezgodną i Papierowe. Obie książki bardzo lubię. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Czytałam Niezgodną i była przeciętna, co do Papierowych miast podobał mi się początek a im dalej tym bardziej byłam zawiedziona, ale gusta są różne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w "Papierowych Miastach" bałam się zakończenia. Co prawda nie było takie, jakiego bym oczekiwała, ale nie zawiodłam się całkowicie i miło przy niej spędziłam czas, więc wspomnienia mam raczej pozytywne. :)

      Usuń
  16. "Papierowe miasta" mam już na liście "do-przeczytania", ale ta lista robi się coraz dłuższa, a najlepsze doświadczenia lekturowe mam po przeczytaniu książek przypadkowych, zupełnie nieplanowanych ;) Na przykład ostatnio weszłam sobie do Matrasa, zobaczyłam tytuł - "Dom bez mężczyzn", no i co? no i musiała być moja. Okazała się kapitalna i idealnie wpasowała się w moje weekendowe wojaże.

    OdpowiedzUsuń

Witaj! Jeżeli już tutaj trafiłeś i coś co naskrobałam przypadło ci do gustu, zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. :)
Wasza aktywność motywuje mnie do dalszej pracy. ;)

Popular Posts

Flickr Images

Formularz kontaktowy