Coś lekkiego Językowo

The Best of English Matters

5/30/2015Kultura Czytania

Angielski. Dzisiaj jesteśmy nim zewsząd otoczeni. Chyba nie ma dnia, w którym nie usłyszelibyśmy przynajmniej jednego, najprostszego słowa w tym języku. Sama często słucham angielskich piosenek, czytam książki i artykuły po angielsku, oglądam angielskich i amerykańskich YouTuberów i bardzo pomaga mi to w rozumieniu języka i osłuchiwaniu się z wymową. Właśnie przez chęci rozwinięcia swoich umiejętności (i trochę przez ciekawość) postanowiłam zakupić sobie magazyn English Matters, a co za tym idzie rozpocząć na blogu cykl postów dotyczących języków. Cały pomysł nie jest jeszcze sprecyzowany, ale mam już ogólny zarys. A teraz, nie przedłużając. Co czeka na nas w wydaniu specjalnym „The Best of English Matters”? Nic innego jak tylko wiele ciekawych artykułów.

W „This and That” zostały zamieszczone krótkie teksty dotyczące automatycznego widelca do spaghetti, bardzo pomysłowego budzika idealnego dla osób, które zdecydowanie nie są rannymi ptaszkami oraz krótkie ciekawostki na różne tematy. Dodatkowo zostaje nam również przedstawione zestawienie TOP 10 najdziwniejszych ubrań, o których wcześniej pewnie nie słyszeliście.

Dalej w „People and Lifestyle” znajdziemy dwa artykuły- „Colin Firth's Second Fiddle” oraz „The World According to John Irving”. W pierwszym z nich dowiadujemy się co nieco o Colinie i kilku innych aktorach i aktorkach takich jak Felicity Jones, James Andrew McAvoy i Carey Mulligan. W drugim artykule opisana jest twórczość Johna Irvinga. Autor tekstu zwraca uwagę na fakt, iż umieszcza on w swoich powieściach elementy autobiograficzne. Ten tekst trochę mniej mnie zainteresował, niemniej jednak dowiedziałam się kilku ciekawych rzeczy o autorze, o którym wcześniej nie miałam pojęcia.

Pierwszym artykułem znajdującym się w dziale „Culture” jest „British Humor- Anything for a Laugh”. Opowiada on o specyficzności brytyjskiego humoru i o tym dlaczego na świecie często uważa się go za niekonwencjonalny. Ponadto artykuł ten zapoznaje nas z historią brytyjskiego żartu i sposobami jego wyrażania. Kolejny tekst- „The Case of Elizabeth Bathory”- opowiada historię Elżbiety Batory, której historia po kilku modyfikacjach stała się wzorem Draculi. Artykuł ten jest przydatny nie tylko pod względem językowym, ale z pewnością można się z niego dowiedzieć nieco o historii. „The Lure of the Local: How the British Pub Charms the World”, czyli następny artykuł w tym dziale oprowadza nas po brytyjskich pubach. Dowiadujemy się z niego dlaczego oczarowują one turystów w taki sposób, jak powinniśmy się w nich zachowywać i jakie są tradycje z nimi związane. Tekst jest opatrzony pięknymi zdjęciami i zdecydowanie godny polecenia.

W dziale „Language” znajdziemy tekst zatytułowany „Eating Sandwiches in Wellington Boots” opowiadający o eponimach występujących w języku angielskim. Z tekstu dowiadujemy się między innymi o tym skąd wzięły się nazwy poszczególnych miesięcy, dni tygodnia i stanów w USA. Oprócz tego autor tekstu wyjaśnia nam pochodzenie kilkunastu słów, takich jak „paparazzi”, „jacuzzi” czy „scrooge”. Cały artykuł został napisany bardzo ciekawie i jest chyba jednym z moich ulubionych. Może nie należy on do najkrótszych, ale możecie mi wierzyć, że nie ma tutaj zbędnego paplania. Autor pisze na ile to możliwe krótko, zwięźle i na temat.

W kolejnym dziale zatytułowanym „Travel” widnieje jeden artykuł- „Oksford and Cambridge”, z którego dowiadujemy się co nieco o historii tych dwóch sławnych uniwersytetów i zostajemy zasypani mnóstwem ślicznych zdjęć z kampusów. W „Leisure”, również zawarty jest tylko jeden artykuł dotyczący sushi. Dla mnie był on bardzo przydatny i ciekawy, ponieważ niewiele wiedziałam o przygotowywaniu tej potrawy.

Mam nadzieję, że spodobał wam się tego typu wpis. Dajcie znać w komentarzach co sądzicie o pomyśle opisywania magazynów językowych na blogu. Jeżeli wam się spodoba, to w za jakiś czas postaram się również zacząć pisać o „Italia mi piace!”, innym magazynie z wydawnictwa Colorful Media.

You Might Also Like

11 komentarze

  1. Ojej! Muszę dorwać to wydanie specjalne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupowałam je już dawno, ale możesz spróbować. ;)

      Usuń
  2. Przyjemny sposób szkolenia języka :) Mogę wiedzieć, gdzie kupiłaś ten magazyn?

    Galeria Książek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjemny, przyjemny. :) A jeżeli chodzi o to, gdzie go kupowałam, to w Empiku. :)

      Usuń
  3. Bardzo podoba mi się ten pomysł na takie językowe posty ;)
    Ja niestety z tym językiem nie jestem aż tak obeznana więc zapewne nie zrozumiałabym tych artykułów ;)
    W moim świecie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się. :) Ja z codziennym angielskim raczej nie mam większych problemów, ale tutaj niektóre artykuły były dla mnie wyzwaniem. Szczególnie, że akurat w tym wydaniu słowa w artykułach były tłumaczone na zasadzie angielski-angielski.

      Usuń
  4. Uwielbiam English Matters i mam mnóstwo tych magazynów. Może ten też gdzieś dorwę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tylko dostanę wypłatę i składam zamówienie na to czasopismo. Muszę je wreszcie dorwać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To chyba jakieś starsze wydanie? Uwielbiam English Matters :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co pamiętam to kupowałam je mniej więcej ok. miesiąca lub dwóch temu, ale tak wyszło, że dopiero teraz udało mi się dodać ten post. :)

      Usuń
  7. Takie posty są naprawdę ciekawe.

    OdpowiedzUsuń

Witaj! Jeżeli już tutaj trafiłeś i coś co naskrobałam przypadło ci do gustu, zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. :)
Wasza aktywność motywuje mnie do dalszej pracy. ;)

Popular Posts

Flickr Images

Formularz kontaktowy