Coś lekkiego Liebster Blog Award

Liebster Blog Award #2

2/13/2015Kultura Czytania

Przeważnie staram się napisać jakiś w miarę spójny początek, który dałoby się czytać. Skutki tego są bardzo różne. Raz wyjdzie mi coś, z czego jestem zadowolona, w innym przypadku kompletnie nie podoba mi się to co naskrobałam. A dzisiaj? Dzisiaj w ogóle nie mam weny na takie wstępy, więc od razu przejdę do rzeczy. Zostałam nominowana do LBA przez Rose i z miłą chęcią odpowiem na zadane przez nią pytania. Zapraszam!


Film, który wzruszył Cię do łez?

Nie muszę chyba wspominać o Gwiazd naszych wina? Bo o tym mogliście już czytać w kilku poprzednich postach. Wiedziałam jak wszystko się skończy, a i tak ryczałam jak dziecko.


Z którym autorem chciałabyś się spotkać?

Pisałam o tym m.in. TUTAJ. Ale poza autorami wspomnianymi we wcześniejszych postach mogłabym porozmawiać z Pierdomenico Baccalario. Jeszcze parę lat temu, jak czytałam serię Ulyssesa Moora, potrafiłam połknąć ponad jedną książkę na dzień.


Czego najbardziej się boisz?

Odpowiedź na to pytanie jest trudna. W sumie nie wiem co mam tutaj napisać. Dopóki nie zastanawiam się nad tym czego się boję i dopóki nie uświadomię sobie, że powinnam to robić, to się tego nie boję (bo o tym nie myślę), prawda?


Gdzie najbardziej chciałabyś pojechać?

Ojjj... Wiele jest takich miejsc, które chciałabym zobaczyć na żywo. Ostatnio trafiłam na zdjęcie Masywu Odle. Zresztą co ja się będę tutaj rozpisywać. Lepiej sami zobaczcie. Na tej stronie znajdziecie zdjęcia zarówno Odle, jak i kilkunastu innych cudownych miejsc we Włoszech.


Jaka jest Twoja ulubiona pora roku i dlaczego?

Hmmm... W sumie to nie do końca umiem się zdecydować. Ale jeżeli miałabym wybierać to albo wiosna, albo lato. Bo na wiosnę wszystko się budzi, słońce coraz wcześniej wschodzi i coraz później zachodzi, ptaki śpiewają od samego rana i w ogóle jest pięknie. Z kolei za latem przemawiają dwa miesiące wolnego znane pod nazwą wakacje, więc niestety nie umiem między tymi dwoma porami roku wybrać.


Wolisz klasyczne książki czy ebooki?

Nie mam nic przeciwko ebookom, bo są ekologiczne i często wygodniejsze (łatwiej jest do torebki czy plecaka wrzucić czytnik niż książkę liczącą sobie pięćset stron) i ogólnie mają dość dużo zalet, ale ja i tak mam jakiś sentyment do klasycznych książek. Może za jakiś czas się zmieni, a może zostanie mi tak jeszcze przez długi czas.


Jaką książkę obecnie czytasz?

Ostatnio udało mi się zacząć czytać Wyspę na prerii autorstwa Wojciecha Cejrowskiego. Wkrótce powinna ukazać się moja opinia. Zaczęłam też Anioła Stróża Nicolasa Sparksa, ale pożyczyłam książkę znajomej, więc nie wiem kiedy ją skończę.


Najbrzydsza okładka jaką widziałaś?

Pewnie widziałam niejedną taką, ale teraz jakoś nic nie przychodzi mi do głowy. Po prostu żadna nie utkwiła mi aż tak w pamięci, żebym teraz mogła ją przytoczyć. Brzydkie okładki raczej staram się wyrzucać z pamięci i robić miejsce dla tych najładniejszych.


Najkrótsza książka jaką przeczytałaś?

Pewnie jest to jakaś pozycja, którą czytałam kiedyś w dzieciństwie, ale z tych, które pamiętam, to wydaje mi się, że był to Mały Książę. Ta książka ma ledwo ponad 100 stron, ale można na nich znaleźć naprawdę sporo treści.


Czy jest bohater, z którym się utożsamiasz?

Czytając książki zastanawiam się nad tym (często nawet podświadomie) co by było gdybym to ja była na miejscu głównego bohatera. Albo czytam, czytam i nagle myślę, że znajduję się w całkiem analogicznej sytuacji. Nie wiem czy to podpada pod utożsamianie się, bo jeżeli nie, to nie wiem co innego mogłabym napisać.

Wolisz kupować książki czy wypożyczać?

Raczej wypożyczam książki. Czasami zdarzy mi się kupić coś, przy czym mam dość dużą pewność, że mi się spodoba i że do tego wrócę, ale z reguły wolę odwiedzać bibliotekę, która w moim wypadku jest całkiem nieźle wyposażona. I jest jeden plus tej sytuacji. Książki, które kupiłam, jeszcze jakoś mieszczą się na regale.

I znowu ta sama sytuacja. Kogo nominować? Zawsze mam z tym problem. Z góry uprzedzam, że nie nominuję jedenastu blogów, bo nie wiedziałabym kogo wytypować. Zdecydowałam, że wybiorę sześć blogerek. Oto one:


A teraz pora na moje pytania! 

  1. Gdybyś miała zredukować liczbę książek w swojej biblioteczce do kilkudziesięciu pozycji, które książki odłożyłbyś najpierw, a które na pewno by zostały?
  2. Jaki jest według ciebie najlepiej wykreowany świat książkowy?
  3. Wolałabyś spotkać się z Poirotem czy z Sherlockiem? A może z jeszcze innym fikcyjnym detektywem?
  4. Piszesz piórem czy długopisem?
  5. Grasz w gry komputerowe? Jeśli tak to jakie?
  6. Masz jakieś konkretne miejsce do czytania, czy czytanie gdziekolwiek nie robi ci żadnej różnicy?
  7. Jaki jest twój ulubiony bohater książkowy i za co się nim stał?
  8. Do zaznaczania momentu, w którym skończyłaś czytać, używasz zakładek, czy przypadkowych przedmiotów?
  9. Czy podczas czytania musisz mieć ciszę, czy czegoś słuchasz? Jeśli tak to czego?
  10. Jaka jest twoja ulubiona forma spędzania czasu wolnego?
  11. Oglądasz jakieś seriale? Jeśli tak to jakie?

Mam nadzieję, że moje pytania da się jakoś przełknąć i że ktokolwiek odpowie. Jeżeli was nie nominowałam, a chcielibyście się przyłączyć, to zapraszam chętnych! W końcu i tak nie wytypowałam jedenastu blogów, tylko sześć. Piszcie w komentarzach odpowiedzi na poszczególne pytania. Jestem ich ciekawa.

*zdjęcie zawarte na początku posta należy do mnie i nie zgadzam się na jego kopiowanie 

You Might Also Like

32 komentarze

  1. Ja byłam nominowana przez Ciebie do LBA poprzednim razem, długo nie dałam odpowiedzi na pytania, ale dziś postaram się to zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy. ;) Też nie zawsze mam czas na to, żeby pisać. Z chęcią poczytam twoje odpowiedzi. :)

      Usuń
  2. Bardzo Ci dziękuje za nominację :3 Z prawdziwą przyjemnością odpowiem na pytania :3 Jako , że zaczynam ferie czasu mam pod dostatkiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miłej zabawy na feriach! :D Ja właśnie je kończę. :/

      Usuń
  3. Cieszę się, że wzięłaś udział w zabawie :) a ja nadal nie obejrzałam Gwiazd Naszych Wina :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy. ;) Ja obejrzałam w zeszłym tygodniu. :)

      Usuń
  4. "Gwiazd naszych wina" i mnie wzruszył, ale bardziej książka niż film :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w sumie nawet nie wiem co bardziej. :) Ale w książce była taka jedna scena, której nie było w filmie i która wzruszyła mnie chyba najbardziej.

      Usuń
  5. Czekam na opinię "Wyspy na Prerii". Osobiście byłem zachwycony, więc z chęcią dowiem się, co na ten temat sądzisz Ty. Gratuluję nominacji ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. ;) A co do Wyspy na prerii to jak na razie bardzo mi się podoba. :)

      Usuń
  6. Ja obejrzałam GNW parę miesięcy temu, ale bardziej wzruszyła mnie książka. Ogólnie to ja bardzo rzadko płaczę przy filmach ;)

    http://recenzjemysterieux.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie wzruszyły i książka i film. I tak jak pisałam gdzieś wyżej, nawet nie wiem, które bardziej. :)

      Usuń
  7. Dalej sie waham czy obejrzeć "Gwiazd naszych wina". Jakoś nie umiem się przełamać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli czytałaś książkę, to oglądaj! Mogę ci ten film z czystym sumieniem polecić. :) Jak dla mnie jest to jedna z lepszych ekranizacji książki. Fakt, że nie wszystko co jest w książce, zawarto również w filmie, ale ogólnie fabuła jest całkiem wiernie oddana. ;)

      Usuń
    2. Nie czytałam, nie oglądałam. Jakoś nie ciągnie mnie ostatnio do młodzieżówek, a zwłaszcza tak popularnych. Może gdy ten cały szum już opadnie, skuszę się na oba. ;)

      Usuń
    3. To jeżeli już się skusisz (o ile to zrobisz) to radziłabym zacząć od książki. I też dosyć długo wzbraniałam się przed przeczytaniem książki i nie rozumiałam całego tego szumu. W końcu ją przeczytałam. I polecam ją dlatego, że to jedyna pozycja, o której pamiętam,że mnie wzruszyła. I nie podchodzę do niej bezkrytycznie, bo z tego co pamiętam, to coś mi się w niej nie podobało. Ale teraz nie do końca pamiętam co. ;)

      Usuń
  8. Ja co do e-booków nie pochodzę sceptycznie, bardzo często wybieram je do czytania (pomimo, że papierową mam na półce), po prostu wygodniej czytać na czytniku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami zdarza mi się czytać ebooki, ale ogólnie rzecz biorąc wolę papierowe książki. Chociaż w podróży, często są uciążliwe. Albo jak noszę je do szkoły. Może kiedyś bardziej przekonam się do elektronicznej wersji książek. :)

      Usuń
  9. Ja z Gwiazd naszych wina przeczytałam i nie bardzo ona mnie poruszyłam, ale za to na filmie płakałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też myślałam, że książka aż tak mnie nie wzruszy, bo po jakimś czasie było już wiadomo jak się skończy, ale jednak. :)

      Usuń
  10. Uwielbiam Pierdomenico Baccalario, choć zawsze śmiałam sie z jego imienia :P Ja za to kocham kupować książki, sądzę, że to mój drugi nałóg po czytaniu. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię kupować książki, ale z reguły nie robię tego w ciemno. ;) Bo jeżeli kupię książkę i nie przypadnie mi ona do gustu to nie bardzo mam potem co z nią zrobić, a wiem, że do niej nie wrócę. Dlatego staram się robić przemyślane zakupy. :)
      Ja również! :D

      Usuń
  11. Choć czytanie ebooków jest bardzo wygodne to też zdecydowanie wolę książki papierowe, nie wiem dlaczego może to przez zapach, szelest odwracanych stron, jest w tym coś czemu nie mogę się oprzeć. Jeśli chodzi o GNW to książka bardzo mi się podobała ale nadal nie mogę się przekonac do obejrzenia filmu, który jest podobno świetny. Ale niezwykły ten Masyw Odle..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też dosyć długo nie mogłam się zebrać do obejrzenia filmu, ale w końcu to zrobiłam i w ogóle nie żałuję. ;) Według mnie książka jest dość dobrze odwzorowana. A co do Odle, to jest w tym coś majestatycznego. :)

      Usuń
  12. Jeszcze raz dziękuję za nominację. Oto moja odpowiedź: http://ksiazki-molencji.blogspot.com/2015/02/liebster-blog-award-zostaam-nominowana.html
    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja dziękuję za odpowiedź. ;) Już przeczytałam! :D

      Usuń
  13. Koniecznie muszę obejrzeć film "Gwiazd naszych wina", ale chyba najpierw skuszę się na przeczytanie książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli przeczytasz, to chętnie zapoznam się z twoją recenzją. ;)

      Usuń
  14. Dziękuję za nominację :)
    Ja wolę książkę "Gwiazd naszych wina" niż film.

    Proszę o kliknięcie --->
    TUTAJ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie film się podobał. Ale to tylko moje zdanie. :)

      Usuń
  15. Ciekawe odpowiedzi. Również mam sentyment do klasycznych książek i bardzo rzadko sięgam po ebooki :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj! Jeżeli już tutaj trafiłeś i coś co naskrobałam przypadło ci do gustu, zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. :)
Wasza aktywność motywuje mnie do dalszej pracy. ;)

Popular Posts

Flickr Images

Formularz kontaktowy