Coś lekkiego TAG

Too much information TAG cz.2

1/20/2015Kultura Czytania

Cześć wszystkim! Dzisiaj przychodzę do was z drugą częścią książkowego TMI TAG. Nie wiem czy lubicie tego typu posty, czy nie ma ich za dużo? Osobiście przyjemnie czyta mi się różnego rodzaju tagi. Dowiaduję się jakie odpowiedzi znajdują inni na te same pytania. Do tego w jakiś sposób mogć poznać autora bloga. Napiszcie mi co o tym sądzicie w komentarzach. Tymczasem zapraszam do czytania!
Co cię zachęca do polubienia postaci?

Empatia, otwartość, szczerość. Dosyć często zdarza mi się polubić postacie, które mówiąc kolokwialnie „walą prosto z mostu”. Oczywiście nie wszystko i o wszystkich, ale ogólnie ujmując, to w bohaterach lubię bezpośredniość. Paradoksalnie czasami zdarza mi się polubić bohaterów zawadiackich. Chyba tyle.


Co cię odrzuca w postaci?

Przeciwieństwa cech wymienionych powyżej.


Czemu dołączyłaś do blogosfery?

Pisałam o tym m.in. TUTAJ. Ale tak w skrócie to po prostu musiałam coś ze sobą zrobić, bo poczucie bezproduktywnego spędzania czasu zaczęło za mną chodzić. A poza tym mogę się wyżyć twórczo i poznać kilka fajnych osób.


Straszna książka?

Chodzi o poziom strachu jakiego doświadczyłam przy książce czy o coś co mi się w ogóle nie podobało? Co do pierwszego pytania to jak wiecie, albo nie wiecie, nie czytam horrorów, więc przy książkach się raczej nie boję. Odpowiedzi na drugie pytanie nie udzielę, bo w tej chwili nic nie przychodzi mi do głowy.


Kiedy ostatnio płakałaś przy książce?

Jak się pewnie domyślacie, było to Gwiazd Naszych Wina. I jest to chyba jedyna książka, przy której udało mi się rozpłakać. Przynajmniej biorąc pod uwagę to, co jestem sobie teraz w stanie przypomnieć.


Ostatnia książka, której dałaś 10/10?

Na początku oceniałam książki w skali 5/5, ale od ostatniej recenzji zmieniłam ją na 10/10, bo uznałam, że tym sposobem mam większe pole manewru. Najwyższą ocenę dałam książkom Morderstwo w Orient Expressie Agaty Christie (to było jeszcze w skali 5/5) i Wielkiemu Gatsbiemu F. Scotta Fitzgeralda.


Ulubiony tytuł?

Opowieści z Narnii i Hobbit. Mogłabym z czystym sumieniem polecić też Wielkiego Gatsbiego, a dla młodszych czytelników Małego Księcia.


Ostatnio przeczytana książka?

W całości był to Wir Pacyfiku Clive'a Cusslera. A teraz jestem w trakcie czytania Busem przez świat wyprawa pierwsza i jestem nią zachwycona. Polecam marzycielom i osobom, które chciałyby się czegoś takiego podjąć, ale uważają, że to nie ma sensu. Ale także tym, którzy mówią, że coś takiego nie ma prawa się udać. Jak widać jednak ma! Moje opinia powinna pojawić się w najbliższym czasie.


Co teraz czytasz?

Tak dla siebie to Cyrk Nocy Erin Morgenstern, ale jako lekturę muszę zacząć Mistrza i Małgorzatę. Nie mam nic więcej do dodania.


Ostatnio obejrzany film na podstawie książki?

Tak w całości to Wielki Gatsby. I akurat mnie się nie spodobał (a wiem, że wielu osobom tak). Uważam, że odebrał tej historii magię. Muzyka współczesna, zamiast klimatycznej, nastrojowej muzyki z tamtego okresu, przewijające się przez ekran na wpół rozebrane kobiety, których obecności w książce jakoś niespecjalnie uświadczyłam. A scena, w której Nick pojechał razem z Tomem do jego mieszkania i tam zaczęła się impreza była chyba jedną z gorszych. Jak dla mnie ten film to komercyjna produkcja, która gdyby tylko została zrobiona trochę inaczej mogłaby być całkiem niezłą ekranizacją (ale to tylko moje zdanie). Co do całkiem ostatniego filmu, to był to Poradnik pozytywnego myślenia. Nawet go nie dooglądałam...


Bohater książkowy, z którym chciałabyś pogadać?

Poirot. On nie ma prawie żadnej konkurencji. Co prawda nie zapoznałam się jeszcze z Sherlockiem, ale na stan obecny to Poirot albo Miss Marple są moimi faworytami. Co do tej drugiej osoby, to nie znam jej jeszcze z książek Agaty Christie, ale oglądałam seriale kręcone na podstawie jej powieści. I wersja, w której główną rolę zagrała Geraldine McEwan, po prostu skradła moje serce.


Autor z którym chcesz porozmawiać?

Pewnie niektórych to zdziwi, ale chętnie porozmawiałabym z Wojciechem Cejrowskim. Chciałabym po prostu siąść z nim przy stole w jego małym domku na prerii i cieszyć się słońcem i rozmową (o jego podróżach oczywiście). A oprócz tego mogę wymienić jeszcze nazwiska Szymona Hołowni czy Karola Lewandowskiego.


Ulubione jedzenie do czytania?

Czekolada, wafle ryżowe, coś do chrupania i opłatki. I tak, dobrze przeczytaliście, OPŁATKI. Moja mama często je kupuje. Są nietuczące, a poza tym bardzo dobre i idealnie wypełniają miejsce swoich bardziej kalorycznych kolegów.


Książkowy świat w którym chciałabyś żyć?

Jeżeli już jakiś musiałabym wybrać, to pewnie padłoby na ten z którejś części Opowieści z Narnii. Najlepiej w okresie panowania rodzeństwa Pevensie.


Świat książkowy, w którym nie chcesz żyć?

Panem. Ale jakby się tak zastanowić to w labiryncie też nie chciałabym zamieszkać, ani w Illei. Albo którymś z podobnych do wyżej wymienionych miejsc.


Kiedy ostatnio powąchałaś książkę?

Zdarza mi się to chyba codziennie... A jeżeli nie codziennie to przynajmniej co kilka dni. Czasami np. siedząc na lekcji, potrafię pochylić się nad pięknym, kolorowym podręcznikiem mojej koleżanki i po prostu wsadzić w niego nos. Albo przynajmniej powąchać skrawek kartki. I to wcale nie jest dziwne! Swoje podręczniki też wącham, ale ja raczej nie jestem osobą, której chce się nosić każdą jedną książkę, na każdy przedmiot...


Dziwne sposoby obrażania użyte w książce?

W tej chwili nie mogę sobie przypomnieć, ale w którejś książce Greena było takie dziwne słowo, którego używał jeden z bohaterów... Więcej nie jestem w stanie wam powiedzieć.


Czy tworzysz jakieś własne teksty?

Kiedyś częściej zdarzało mi się pisać opowiadania. Teraz raczej tego zaprzestałam, bo wygląda to tak, że zaczynam je pisać i po prostu brakuje mi pomysłu albo motywacji (albo jednego i drugiego), żeby je skończyć. Oprócz tego piszę też teksty do szkoły, ale to są raczej rozprawki, analizy, analizy porównawcze i tego typu sprawy. Chociaż muszę przyznać, że raz pisałam opowiadanie do szkoły. No i najbardziej oczywista rzecz- tworzę na tym blogu. Robię to trochę dla siebie, żeby podnieść swoje umiejętności i móc zaspokoić potrzebę wygadania się, po części dla was, żebyście mogli poczytać o różnych książkach, a po części po prostu dla zabawy i zabicia czasu.


Ulubiony magiczny przedmiot?

 Płyn, mikstura(?), eliksir(?), syrop(?), który Lucy otrzymała od Świętego Mikołaja w Opowieściach z Narnii. Gdyby każdy taką miał, byłoby idealnie. Tak, wiem. Znowu Opowieści z Narnii. Ale chyba już zdążyliście się zorientować, że jest to jedna z moich ulubionych książek? Mam z nią zupełnie tak, jak Anita z Parabellum. Tyle, że ten mój faworyt jest ze mną od czasów dzieciństwa.


Twoje miejsce w drużynie qudditcha?
Patrz w tym poście pytanie: W którym domu Hogwartu jesteś?


Nazwij piosenkę, którą łączysz z jakąś książką.

DE Mono- Pierwsza podróż to piosenka, którą przypisuję książce Busem przez świat Wyprawa pierwsza. Może nie pasuje ona dynamiką, ale wsłuchajcie się w tekst. Jak dla mnie idealnie opisuje to co było przed wyprawą.


Ulubiony podryw na książkę i czy kiedyś go użyłaś?

Uznajmy, że wpiszę tutaj BRAK.


Ile masz książek?

A kto by to liczył?? Nie widzę w tym najmniejszego sensu. Tym bardziej, że swoich książek mam bardzo mało, bo nie kupuję byle czego. Chociaż mam skłonności do ulegania przecenom w księgarniach lub innych supermarketach, ale raczej kupuję mało książek. Jak już kiedyś wcześniej wspominałam, w mieście mam całkiem nieźle zaopatrzoną bibliotekę, która stara się na bieżąco dokupywać nowości.


Kogo tagujesz?






Oprócz tego zapraszam do zrobienia tego tagu wszystkich, którzy jeszcze go nie robili, a mają na to ochotę. Tylko dajcie znać w komentarzach, kiedy już zamieścicie je na swoim blogu. Z chęcią poczytam!


*zdjęcie zawarte na początku posta należy do mnie i nie zgadzam się na jego kopiowanie 

You Might Also Like

15 komentarze

  1. Moim zdaniem takie tagi to bardzo fajna rzecz, przyjemnie się ją czyta i w tym samym czasie odkrywamy jakąś cząstkę siebie jako czytelnika i oczywiście autora bloga! Mam nadzieję, że pojawi się ich tu więcej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam jakieś w planach, więc zapraszam;)

      Usuń
  2. Dziękuję bardzo za tag :) Świetny post! W tym tygodniu z pewnością również zrobię ten tag :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! :D Jak się u ciebie pojawi, to zajrzę;)

      Usuń
  3. Dziękuję za nominację. A u Greena to słowo to było "upośladek" w książce "Śnieżna noc".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie;) A tak na marginesie mówiąc, to we wszystkich książkach Greena jest dość specyficzny język. Ale lubię go.:)

      Usuń
  4. "Busem przez świat" jest genialne :) wybieramy się z chlopakami na następną wyprawę? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest, jest! Mówię tak, a jeszcze nie skończyłam czytać;) Z miłą chęcią! Ale ja się jeszcze chyba wiekowo nie łapię... :/

      Usuń
  5. świetny tag, pomyślę nad tym, aby go wykorzystać u siebie, bo widzę, że czasem trzeba nieźle pogłówkować nad odpowiedziami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! I z miłą chęcią poczytam jeśli zrobisz ten TAG u siebie:) Ojj, trzeba. Miałam niezły problem, żeby odpowiedzieć na niektóre z tych pytań.

      Usuń
  6. Pierwszy raz słyszę o tym TAG-u, niemniej jest bardzo interesujący :) Zwłaszcza, że na niektóre pytania chyba nie byłabym w stanie odpowiedzieć ;)

    namalowac-swiat-slowami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tą wersją TAG-u też spotkałam się po raz pierwszy, bo w pierwotnej postaci ma on około 15 pytań ( nie wiem dokładnie ile). Ale bardziej podoba mi się ten wariant, który widnieje powyżej. Jakoś bardziej do mnie przemawia. Jeżeli zrobiłabyś ten TAG, to z chęcią przeczytam;)

      Usuń
  7. Dziękuję za nominację ^^ Z pewnością odpowiem na pytania, tag wydaje się interesujący :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co. Chętnie zapoznam się z twoją wersją ;)

      Usuń

Witaj! Jeżeli już tutaj trafiłeś i coś co naskrobałam przypadło ci do gustu, zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. :)
Wasza aktywność motywuje mnie do dalszej pracy. ;)

Popular Posts

Flickr Images

Formularz kontaktowy