Coś lekkiego Liebster Blog Award

Liebster Blog Award

1/28/2015Kultura Czytania

Zastanawiacie się czasami nad tymi wszystkimi małymi rzeczami, które są, a których mogło by nie być i które sprawiają wam radość? Często (choć nie zawsze) niewiele trzeba żeby wywołać czyjś uśmiech. Ostatnimi czasy czymś co sprawia mi radość jest między innymi to miejsce. Każde wejście, każdy komentarz, zarówno ten długi i ten zawierający jedno znanie. Dopiero zaczynam i nie wiem czy takie uczucie z czasem mija, ale miejmy nadzieję, że nie. Dzisiaj przychodzę do was z LIEBSTER BLOG AWARD. Zostałam nominowana przez Lexiss. Zaczynajmy!

Wypożyczasz książki z biblioteki czy wolisz kupować je w księgarniach?

Bodajże w TMI pisałam, że raczej częściej odwiedzam bibliotekę. I taka jest prawda. Chodzę do szkoły, z której mam rzut beretem do jednej z większych bibliotek w okolicy, więc ta szkolna ogląda mnie raczej rzadko. Nie mam nic przeciwko kupowaniu książek. Ale osobiście, zamiast nabywać każdą nowo wychodzącą powieść dla młodzieży, przy której występuje mniej niż pięćdziesiąt procent szans, że mi się spodoba, to wolę poczekać na jakąś pozycję, przy której nie mam wątpliwości co do jej użyteczności czy też tego, że będę nią zachwycona. Wiem zagmatwane trochę, ale mam nadzieję, że się nie zgubiliście.



Najzabawniejsze wspomnienie z dzieciństwa?

Mam kilka wspomnień z dzieciństwa, ale nie wiem czy są one śmieszne... Znaczy się dla mnie są, ale nie wiem czy was by rozbawiły, więc może jednak nie będę się nimi dzielić. 



Gdzie najczęściej kupujesz książki?

Jeżeli już kupuję to albo w księgarniach stacjonarnych, czytaj Matras, Empik lub inne występujące w moim mieście, albo przez internet. W wypadku tej drugiej opcji to niedawno odkryłam arosa. Książki przyszły szybko, bez szwanku, a do tego przesyłka do placówki Poczty Polskiej kosztuje jedynie 4,99. Lubię też raz na jakiś czas zajrzeć do Dedalusa (gdyby ktoś nie był zorientowany- jest to dyskont książkowy). Ostatnio upolowałam tam Księgę wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa, która tam była około 30% tańsza.



Jaka była ostatnia książka, którą zainteresowałaś/eś się dzięki okładce?

Ale taka, którą się zainteresowałam i przeczytałam, czy taka, która mnie po prostu zaciekawiła? Jeżeli chodzi o pierwszy przypadek to prawdopodobnie było to W śnieżną noc. A co do drugiego, to sama nie wiem. Busem przez świat Ameryka za 8 dolarów? Nieskończoność? Since you've been gone? Sama nie wiem. Pewnie była to okładka jakiejś zagranicznej książki.



Gdyby twoje życie miało zostać zekranizowane, kto zagrałby główną rolę?

Tum, tum, tum, tum. Oto jest pytanie... Szczerze? Nie mam pojęcia! Nigdy się nad tym nie zastanawiałam. A nie ma sensu chyba podawać byle jakiego nazwiska, nie?



Co jest twoim znakiem rozpoznawczym?

W życiu codziennym... książka. Tak, myślę, że to będzie dobra odpowiedź. Chociaż nie zawsze mam ją w ręce, to przeważnie w plecaku, w szkolnej szafce, w telefonie, gdziekolwiek. Ale jakąś jednak mam. Ostatnio usłyszałam, że moim znakiem rozpoznawczym jest słowo „ups”, którego nagminnie używam siedząc na matematyce. A na blogu? Jestem nowa, więc chyba jeszcze nie mam żadnych znaków rozpoznawczych. Chyba, że uważacie inaczej, to możecie mi napisać.



Książka twojego dzieciństwa?

Takiego wczesnego, to jakieś bajki i baśnie, a tego późniejszego, to Opowieści z Narnii. Zakochałam się w tej serii...



Co wywołuje u ciebie uśmiech na twarzy?

Ludzie którzy mnie znają powiedzieliby pewnie, że dużo rzeczy. Często nawet jak dostanę mało pozytywną ocenę, to usiłuję obrócić to w żart. Oczywiście, nie zawsze, ale jednak. Oprócz tego, mój dzień spędzany w szkole to mniej więcej: 40% (albo i więcej) śmiechu i 30% skupienia na lekcjach. A reszta rozkłada się na inne czynniki takie jak chodzenie, mówienie, jedzenie, narzekanie i tego typu sprawy.



Z jakim pisarzem/pisarką chciałabyś się spotkać?

To pytanie też pojawiło się w TMI TAG. Tam napisałam, że z Wojciechem Cejrowskim, Szymonem Hołownią i Karolem Lewandowskim. Może jeszcze z Remigiuszem Mrozem? Ale najpierw musiałabym się zapoznać z jakąś jego książką...



Kawa, herbata czy gorąca czekolada- co lubisz?

Wszystko? Ale żeby nie było łatwo, to swoje specjalne dziwactwa też mam. Kawę pijam rzadko, a jeżeli już to staram się żeby była z ekspresu. Herbatę też pijam rzadko (chociaż częściej niż kawę)- moją ulubioną jest mięta (inną też nie pogardzę). Gorącą czekoladę też, och jakie zaskoczenie, pijam rzadko i zawsze staram się żeby była zagęszczana. Niektórzy pewnie teraz spytają: To co ty pijesz? Przeważnie wodę i soki.


Jakie jest twoje największe marzenie?

Może będzie banalnie i nieoryginalnie, ale mówi się trudno. Chcę po prostu być szczęśliwa i mieć szczęście. Bo to są dwie różne rzeczy! Jak jest to, to cała reszta ze zdrowiem włącznie powinna działać.


Teraz mały dylemat. Kogo nominonwać?? Uwierzcie mi, że to wcale nie jest taka prosta sprawa. Chciałabym, żeby nominację dostały blogi, które są „nowe”, albo we wczesnej fazie rozwoju. Po dłuższym przemyśleniu sprawy, zdecydowałam, że wytypuję pięciu blogerów.



  1. Pożeraczka książek z zagoramiksiazek.blogspot.com
  2. White Black Books z whiteblackbooks.blogspot.com
  3. Michalina Miśka z k-siazkowyswiat.blogspot.com



Jak widzicie, nominowałam tylko 5 blogów, bo myślę, że z jedenastoma mogłabym mieć mały problem. Więc jeżeli ktoś miałby ochotę aby odpowiedzieć na te pytania , to czujcie się nominowani!



Na koniec lista pytań:

  1. Właśnie zgubiłeś się w dość dużym mieście. Nie umiesz języka, nie wziąłeś telefonu i masz przy sobie niewiele pieniędzy. Co robisz?
  2. Najwcześniejsze wspomnienie z dzieciństwa?
  3. Jesteś typem sportowca? Jeśli tak, jaki sport uprawiasz? Może tylko lubisz oglądać zmagania różnych drużyn? A może nie przepadasz za sportem? Napisz co myślisz!
  4. Ulubione miejsce do czytania?
  5. Wygrywasz w totka, co robisz z pieniędzmi?
  6. Książka, która najbardziej zapadła ci w pamięć (niekoniecznie ta, która ci się podobała) i książka, z której nic nie pamiętasz- nawet swoich odczuć.
  7. Masz do wyboru: tydzień wakacji w najlepszym kurorcie świata lub miesiąc spędzony na wyprawie z ekipą z „Busem przez świat”. Co wybierasz?
  8. Co wprawia cię w dobry humor, sprawia, że jesteś myślisz pozytywnie?
  9. Najbardziej nielubiany przedmiot w szkole? Jeśli już do niej nie uczęszczasz, to taki, którego najbardziej nie lubiłaś.
  10. Chciałabyś w przyszłości napisać książkę, czy wolisz zostać przy ich recenzowaniu.
  11. I na koniec chyba najczęściej zadawane pytanie. Dlaczego założyłaś bloga?

Nie mam pojęcia czy podobają wam się moje pytania i czy w ogóle na nie odpowiecie. Pozostaje mi mieć nadzieję, że jednak to zrobicie. Jeśli nie, trudno, przecież to wasz wybór. Na koniec pozostaje mi jeszcze raz zaprosić do zabawy blogerów, którzy (podobnie zresztą jak ja) dopiero zaczynają swoją przygodę. W końcu nie jestem w stanie do was wszystkich dotrzeć. Czujcie się zaproszeni! 

*Zmieniłam design bloga. Podoba się wam? Może mielibyście pomysły co jeszcze mogłabym ulepszyć? Piszcie, a rozważę je. I co sądzicie o muzyce? Nie przeszkadza wam? 

You Might Also Like

16 komentarze

  1. Gratuluję nominacji :) Sama kiedyś też w większości wypożyczałam książki z biblioteki, ale od jakiegoś roku stawiam na własne zdobycze ;)

    namalowac-swiat-slowami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję;) Skoro tak lubisz:D Ja wolę nie ryzykować. Chociaż nie powiem, czasami zdarza mi się kupić książkę, o której nawet nie mam pojęcia.

      Usuń
  2. Bardzo tu u Ciebie ładnie :)
    Gratuluję nominacji. Ja też niezmiernie rzadko pijam kawy czy herbaty, a gorącą czekoladę to chyba piłam ostatni raz z 7 lat temu :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję;) Teraz w okresie zimowym częściej mi się to zdarza, ale w lecie pijam raczej wodę.

      Usuń
  3. Ja już w poprzednim poście powiedziałam że jestem całym blogiem twoim zachwycona ;)
    Odpowiadałam na te same pytania bo Lexiss też mnie nominowała ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ci jeszcze raz podziękuję. Ja twoim też.:D Wydaje mi się, że czytałam twoje odpowiedzi:)

      Usuń
    2. Zapomniałam Ci napisać że nominowałam Cię do Tag ;) Mam nadzieję że znajdziesz chwilkę by na niego odpowiedzieć ;)

      Usuń
    3. Pewnie że znajdę! ;) Dzięki. :D

      Usuń
  4. Muszę koniecznie przeczytać ,,Opowieści z Narnii' wszak od dawna mam je w planach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam;) Ja czytałam gdzieś w podstawówce. I kiedyś miałam w planach po angielsku, ale to jak znajdzie się chwila czasu:)

      Usuń
  5. Ojeju, dzięki za nominację! Post z odpowiedziami pewnie dodam za tydzień, bo mam posty, które mimo wszystko mają pierwszeństwo:) Nie mniej jednak, jest mi bardzo miło!
    Ja uwielbiam gorącą czekoladę, przez wiele lat piłam ją codziennie tak, jak niektórzy kawę, ale przez to częste jej picie tak wypłukałam sobie żelazo z organizmu (tak, niestety czekolada na gorąco pita za często ma nie tylko pozytywne skutki), że włosy zaczęły wypadać mi garściami i musiałam się z nią rozstać:( Teraz została mi już tylko herbata...

    http://whiteblackbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy! ;) Będę czekać. Ja bardzo lubię gorącą czekoladę, ale głównie w wersji zagęszczanej. Nie piję jej za często, ale jak już, to jest naprawdę dobra, bo chodzę na nią do takiej małej kawiarenki, którą mam całkiem niedaleko szkoły. :D

      Usuń
  6. Ten desing jest o wiele lepszy od poprzedniego! Choć tamten też był bardzo ładny to ten jednak bardziej przypadł mi do gustu, zwłaszcza tytuł. Muzyka to jest to co wyróżniai twój blog, nadaje mu tekiego fajnego charakteru.
    To miłe, że pytasz swoich czytelników co sądzą o nowym wyglądzie bloga, ale pamiętaj że ma on się podobać przede wszystkim Tobie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło, że ci się podoba:) Co do muzyki to lubię jak ktoś ma ją na swoim blogu. Wtedy jest tak nastrojowo. Ale zrezygnowałam z autoodtwarzania, bo wiem, że czasami potrafi się ono włączyć zanim strona się załaduje i jak ktoś ma głośniki na full to może być zaskoczony. Zdanie moich czytelników jest ważne. To wy macie spędzać tutaj miło swój czas. Ale mnie ten design też się bardziej podoba, więc wszystko gra. Po pewnym czasie doszłam do tego, że ten poprzedni był zbyt przesłodzony. ;)

      Usuń
  7. Z uśmiechem mam dokładnie tak samo, zawsze chodzę z 'bananem' na twarzy :D Ja również większości korzystam z biblioteki :) Masz przecudny wygląd boga, a muzykę również wybrałaś idealną, by nie rozpraszała w czytaniu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze, w końcu śmiech to zdrowie! :P Dziękuję. ;)

      Usuń

Witaj! Jeżeli już tutaj trafiłeś i coś co naskrobałam przypadło ci do gustu, zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. :)
Wasza aktywność motywuje mnie do dalszej pracy. ;)

Popular Posts

Flickr Images

Formularz kontaktowy